MÖ 486 yılı veya buna yakın yıllarda doğmuş asyalı kişi.
halkı kendisini çok sevmiş tanrılaştırmıştır.
buda
kendi takipçilerinin tanımıyla çektiği derin çilelerden sonra 7 yıl kapandığı ormanda aydınlandıktan sonra halkın arasına dönerek ~sonradan budacılık adıyla da anılacak~ öğretilerini yaymaya başlayan hintli...
öte dünyayı düşünmemek gerektiğini, ne varsa `şimdi ve burada` olduğunu, öte dünyanın ne aydınlanma ne de esas konu olan kurtuluşla hiçbir ilgisi olmayan basit bir ego oyunu olduğunu kabul eder.
(bkz: cenneti yaratan egodur)
ölümün de yaşamın da, tüm bunların sadece bir rüya olduğunu, dünyevi hırsların, isteklerin yerlerine getirilse dahi kişinin kendi özünden kaynaklanmadığı için kişiye hiçbir doyum veremeyeceğini, çözümü dışarıda aramanın açgözlülükten başka bir şey olmadığını, dünyanın insanı bir gün mutlu bir gün mutsuz kılacak bir sürü hal içermesi yönüyle bir doğum ölüm çarkı olduğunu ve kişinin kurtulmak için ölmeden önce bu çemberi kırması gerektiğine dem vurur.
(bkz: kısır döngü)
buda öğretileri sonradan küçük araç ve büyük araç şeklinde iki ayrı gruba ayrılarak çin, çin hindi ve japonya`ya ~zen budizmi~ kadar yayılmıştır.
buda`nın en yüce öğretisi şudur: varoluş bölünmesi olanaksız bir bütündür. her birimiz evrenin bütünlüğünü kapsıyoruz. bu böyle olunca hiçbirimiz yalnız kendi kurtuluşumuzun peşinde koşarak başka kimselerin esenliğine aldırmadan gerçek anlamda bireysel huzurumuzu gerçekleştiremeyiz. ayrımlar ve karşıtlar dünyası göreceliği yanılsamalarımızın bir ürünüdür.`
öte dünyayı düşünmemek gerektiğini, ne varsa `şimdi ve burada` olduğunu, öte dünyanın ne aydınlanma ne de esas konu olan kurtuluşla hiçbir ilgisi olmayan basit bir ego oyunu olduğunu kabul eder.
(bkz: cenneti yaratan egodur)
ölümün de yaşamın da, tüm bunların sadece bir rüya olduğunu, dünyevi hırsların, isteklerin yerlerine getirilse dahi kişinin kendi özünden kaynaklanmadığı için kişiye hiçbir doyum veremeyeceğini, çözümü dışarıda aramanın açgözlülükten başka bir şey olmadığını, dünyanın insanı bir gün mutlu bir gün mutsuz kılacak bir sürü hal içermesi yönüyle bir doğum ölüm çarkı olduğunu ve kişinin kurtulmak için ölmeden önce bu çemberi kırması gerektiğine dem vurur.
(bkz: kısır döngü)
buda öğretileri sonradan küçük araç ve büyük araç şeklinde iki ayrı gruba ayrılarak çin, çin hindi ve japonya`ya ~zen budizmi~ kadar yayılmıştır.
buda`nın en yüce öğretisi şudur: varoluş bölünmesi olanaksız bir bütündür. her birimiz evrenin bütünlüğünü kapsıyoruz. bu böyle olunca hiçbirimiz yalnız kendi kurtuluşumuzun peşinde koşarak başka kimselerin esenliğine aldırmadan gerçek anlamda bireysel huzurumuzu gerçekleştiremeyiz. ayrımlar ve karşıtlar dünyası göreceliği yanılsamalarımızın bir ürünüdür.`