üretiminin ilk safhasından son-kullanım safhasına kadar her anıyla kullanım ve tüketim kültürüdür. popülerin her aşamasında diğer popülerler kullanılır: popüler spor, popüler sporcu ve sanatçılar, popüler edilen fikirler ve ideolojiler, popülerleştirilmiş anneler ve kaynanalar, popüler televizyon ve televizyon programları, popüler magazin ve dergi kahramanları; ve elbette zaman ve dil sınırlarını aşan popülerlerin en popüleri seks ve seksüel umutlar bunların arasındadır. popülerleri kullanarak paketlenmiş popüleri, tüketiciler alır ve bu popüleri dudaklarına, boğazlarına, saçlarına, yüzlerine, midelerine, üstlerine, ayaklarına ve bilinçlerine uygulayarak popülerin popülerleştirilme sürecini tamamlarlar.
erdoğan (1994)
popüler kültür
gündelik yaşamın kültürüdür. dar anlamda, örneğin gündelik olarak yeniden üretilmesinin bir girdisi olan eğlenceyi içerir. geniş anlamda, belirli bir yaşam tarzının ideolojik olarak yeniden üretilmesinin ön koşullarını sağlar. gündelik yaşamın yaygınlaşma ve onaylanma ortamını yaratır.
(batmaz, 1981 s.163)
(batmaz, 1981 s.163)
(bkz: gündelik yaşamın kültürü)
kültürel "şeylerin" mekanik üretimi ve geniş iş bölümü etrafında kurulan kapitalist mal üretimi, pazarlaması, dağıtımı ve tüketim biçimlerine dayanan bir kültürdür.
"egemen konumdakiler tarafından, bağımlı konumdakilerin üzerinde kurmuş oldukları hegemonyayı güçlendirmek ve sürekli kılmak için kullanılan önemli bir araç niteliğine bürünür. douglas kellner özellikle televizyon metinleri, reklamlar, diziler gibi popüler kültür metinlerinde kurulu düzenin sürekli olarak haklı kılındığı ve pekiştirildiğini ifade eden ideolojik mesajların yoğun bir şekilde kullanıldığını belirtir"
(aktaran güngör, 1999 s.12)
frankfurt okuluna göre ise bu kültür ticarileşmiş, özgün olmayan ve içeriğinin boş olmasından dolayı kitle kültürü niteliklerine sahiptir.
(mutlu, 1995 s.87).
mattelart'a göre ise popüler kültür direnenlerin, egemenliğe karşı mücadele edenlerin yaratmış olduğu etkin bir kültürdür. popüler kültür burada oldukça politikleşmiş ve bilinçli kültürel etkinlikler halini almıştır.
(alemdar, 1994 s.111).
ahmet oktay'a (1994) göre popüler kültürün ayırt edici kimi özellikleri vardır. bu özellikler; popüler kültür ürünlerinin biçim olarak orta karmaşıklıkta olmaları, aktarımının ortam ve teknolojiden kaynaklı dolaylı olması, bilinen bir kaynağı ya da yaratıcısının bulunması, kültürel değerleri ve gelenekleri yeni yeni formüller biçiminde yansıtması, ürünün tüketiciye dönük olması ve oldukça ucuza fakat parayla elde edilmesidir.
(oktay, 1994 s.21).
popüler kültüre yönelik bir diğer bakış açısı da halkın sevdiği, "halk tarafından en çok sevilen, halka ait" olarak belirlenen tanımlamadır. bu tanımlamaya göre popüler kültür, o toplum içinde yer alan ve aynı zamanda egemen kültüre karşı öğeler taşıyan alt kültür gruplarının direniş biçimidir. bu tanımlamayı yapanlara göre popüler kültür böylece önemli bir direniş mevzisi olarak görülmüş ve benimsenmiştir. stuart hall popüler sözcüğünün bu tanımlaması için ticari nitelemesinde bulunur.
(ergül, 1998 s.197).
(aktaran güngör, 1999 s.12)
frankfurt okuluna göre ise bu kültür ticarileşmiş, özgün olmayan ve içeriğinin boş olmasından dolayı kitle kültürü niteliklerine sahiptir.
(mutlu, 1995 s.87).
mattelart'a göre ise popüler kültür direnenlerin, egemenliğe karşı mücadele edenlerin yaratmış olduğu etkin bir kültürdür. popüler kültür burada oldukça politikleşmiş ve bilinçli kültürel etkinlikler halini almıştır.
(alemdar, 1994 s.111).
ahmet oktay'a (1994) göre popüler kültürün ayırt edici kimi özellikleri vardır. bu özellikler; popüler kültür ürünlerinin biçim olarak orta karmaşıklıkta olmaları, aktarımının ortam ve teknolojiden kaynaklı dolaylı olması, bilinen bir kaynağı ya da yaratıcısının bulunması, kültürel değerleri ve gelenekleri yeni yeni formüller biçiminde yansıtması, ürünün tüketiciye dönük olması ve oldukça ucuza fakat parayla elde edilmesidir.
(oktay, 1994 s.21).
popüler kültüre yönelik bir diğer bakış açısı da halkın sevdiği, "halk tarafından en çok sevilen, halka ait" olarak belirlenen tanımlamadır. bu tanımlamaya göre popüler kültür, o toplum içinde yer alan ve aynı zamanda egemen kültüre karşı öğeler taşıyan alt kültür gruplarının direniş biçimidir. bu tanımlamayı yapanlara göre popüler kültür böylece önemli bir direniş mevzisi olarak görülmüş ve benimsenmiştir. stuart hall popüler sözcüğünün bu tanımlaması için ticari nitelemesinde bulunur.
(ergül, 1998 s.197).
sosyal medyanın körüklemesi ile maalesef virüs gibi yayılan- güzel ve anlamlı olan her şeyin içini boşaltan bir hastalık.